ALGEMENE VOORWAARDEN

BETALING

PartyVikings accepteert betalingen met reguliere betaalkaarten, Apple Pay, iDEAL, PayPal en Klarna.

Wij rekenen geen kaartkosten bij particuliere transacties met creditcards, tenzij het gaat om creditcards van buiten de EU/EER – in dat geval wordt een toeslag van 2,75% berekend.
Bij betaling met een zakelijke kaart, behalve wanneer het een Visa Debit kaart betreft, wordt er een transactiekost van 2,55% in rekening gebracht (hetzelfde bedrag dat PartyVikings aan kosten betaalt, ook wel 'Autofee' genoemd). Voor zakelijke kaarten van buiten de EU/EER bedraagt deze transactiekost 2,90%. De betaling wordt pas van je rekening afgeschreven zodra het product is verzonden.

PartyVikings versleutelt al je kaartgegevens met het zogenaamde SSL-protocol (Secure Socket Layer). Dit betekent dat derden je kaartnummer of andere informatie niet kunnen uitlezen tijdens de transactie.

 

RESERVERING VAN HET BEDRAG

Betaal je met een internationale betaalkaart, dan wordt het bedrag direct gereserveerd. Het geld wordt op je kaart of rekening vastgehouden totdat:

  1.  Wij het bedrag afschrijven bij verzending van het product, of

  2. Het bedrag wordt vrijgegeven volgens de afspraken met je kaartuitgever.

 

Je kunt meer informatie over de specifieke regels voor jouw kaart vinden bij je eigen kaartuitgever of bank.

 

LEVERING

Voor bestellingen die vóór 17:00 uur zijn geplaatst, kunnen wij binnen 1-3 werkdagen leveren. Zendingen naar Nederland en de rest van de wereld worden uitgevoerd door Budbee, DHL en GLS. Tijdige levering is afhankelijk van de mogelijkheid van de vervoerders om binnen 1-3 dagen te leveren.

Als er vertragingen optreden bij de vervoerders, kan de levering later plaatsvinden dan de gewenste leverdatum. PartyVikings is niet aansprakelijk voor vertragingen veroorzaakt door vervoerders.

In geval van ernstige vertragingen (meerdere dagen) of zelfs mislukte leveringen, zorgt PartyVikings voor een nieuwe levering zonder extra kosten.

 

LEVERING NAAR AFHAALPUNT

Als je kiest voor levering naar een afhaalpunt (pakketshop), ontvang je een sms van PartyVikings zodra je pakket is verzonden. Daarnaast ontvang je een e-mail met track & trace van de vervoerder.

Zodra het pakket is aangekomen bij het door jou gekozen afhaalpunt, ontvang je een sms van de vervoerder en kun je het pakket ophalen.

 

ZAKELIJKE LEVERING

Je dient aanwezig te zijn op het bedrijfsadres om het pakket in ontvangst te nemen. Je ontvangt een sms van PartyVikings zodra het pakket is verzonden, en je ontvangt ook een e-mail met track & trace van de vervoerder.

Het pakket wordt geleverd bij de receptie of aan de persoon met wie de bezorger contact maakt bij aankomst.

 

THUISLEVERING

Let op: als je kiest voor een privélevering, moet je thuis zijn op het afgesproken tijdstip. Je ontvangt een bericht van PartyVikings zodra het pakket is verzonden. Daarnaast ontvang je een e-mail met track & trace van de koerier als bevestiging dat je bestelling is opgehaald.

Als je niet thuis bent op het moment van levering, wordt het pakket afgeleverd bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt.

 

KLACHTEN / GARANTIE

Als klant van PartyVikings heb je 24 maanden garantie. Dit betekent dat je recht hebt op reparatie, vervanging of een korting op de aankoopprijs, afhankelijk van de specifieke situatie. Dit wordt individueel beoordeeld.

Het is een voorwaarde dat de klacht gegrond is en dat het defect niet is veroorzaakt door onjuist gebruik van het product of andere schadeveroorzakende handelingen.

Zodra je een gebrek ontdekt, moet je binnen een redelijke termijn contact met ons opnemen. Meld je de klacht binnen twee maanden, dan wordt dit als tijdig beschouwd.

Wanneer je het defecte of beschadigde product hebt ontvangen, vragen we je om foto’s te nemen van alle zijden van het product, evenals van de staat van de verpakking en het verzendlabel van de vervoerder. Stuur deze foto's zo snel mogelijk naar info@partyvikings.nl.

Daarna zullen wij je klacht beoordelen en uitleg geven over de volgende stap in de procedure. Indien de klacht voldoende is gedocumenteerd, ontvang je een vervangend product.

Het product en de verpakking moeten worden bewaard en mogen niet worden gebruikt totdat de klacht volledig is afgehandeld.

Het retourneren van producten is zeer eenvoudig: neem onmiddellijk contact op met PartyVikings nadat je de goederen hebt ontvangen. Wij regelen een ophaling op jouw adres. Je kunt er ook voor kiezen om de levering te weigeren of het pakket terug te sturen naar ons retouradres.

Het is niet verplicht, maar het proces verloopt sneller als je voldoende informatie meestuurt in het retourpakket – bijvoorbeeld een kopie van de orderbevestiging, je bankgegevens (IBAN) voor de terugbetaling en een kopie van eventuele eerdere correspondentie met ons.

Indien de klacht gegrond is, vergoeden wij je (redelijke) verzendkosten. Het product moet altijd worden teruggestuurd in beschermende verpakking, en vergeet niet om een verzendbewijs te vragen bij het afgeven van het pakket, zodat wij de verzendkosten kunnen terugbetalen.

In het geval van een defect of onvolledige levering, neem dan contact met ons op via e-mail op info@partyvikings.nl of telefonisch via (telefoonnummer volgt).

Bij zakelijke aankopen geldt een garantietermijn van 3 maanden, en er is geen herroepingsrecht van toepassing.

 

RUILRECHT

Naast het wettelijke herroepingsrecht onder de onderstaande voorwaarden, biedt PartyVikings een verlengd retourrecht van 100 dagen. Concreet betekent dit dat je 86 dagen de tijd hebt om ons te laten weten dat je van dit uitgebreide retourrecht gebruik wilt maken, gevolgd door 14 dagen om het pakket terug te sturen. De melding moet per e-mail worden gestuurd naar info@partyvikings.nl, met gebruik van het standaard herroepingsformulier, dat je onderaan deze voorwaarden kunt vinden. In je bericht moet je duidelijk aangeven dat je gebruik wilt maken van het verlengde retourrecht. Je kunt niet herroepen door simpelweg de levering van het pakket te weigeren zonder ons daarvan expliciet op de hoogte te stellen. Zodra wij het pakket retour hebben ontvangen op ons magazijn, kunnen wij je bestelling omruilen voor een ander product.

 

HERROEPINGSRECHT

PartyVikings biedt een herroepingsrecht van 14 dagen, waarna je nog 14 dagen hebt om het pakket vanaf jouw adres terug te sturen.

De termijn houdt in dat je 14 dagen de tijd hebt vanaf de ontvangst van de bestelling om ons te informeren dat je de aankoop wilt herroepen. Je kunt ons mailen op info@partyvikings.nl of het standaard herroepingsformulier gebruiken, dat je onderaan de algemene voorwaarden vindt.

Je kunt de aankoop niet herroepen door simpelweg de levering te weigeren zonder ons daarvan op de hoogte te stellen.

Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, restitueren wij alle betalingen die we van jou hebben ontvangen, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten als gevolg van jouw keuze voor een andere leveringsmethode dan de goedkoopste standaardlevering die wij aanbieden), zonder onnodige vertraging en uiterlijk binnen 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing om de overeenkomst te herroepen. De terugbetaling gebeurt via hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt uitgevoerd, tenzij je uitdrukkelijk met een andere methode hebt ingestemd. Bij de aankoop van diensten, zoals bijvoorbeeld de huur van apparatuur, geldt een herroepingsrecht van 14 dagen vanaf het moment van de overeenkomst.

In geval van waardevermindering waarvoor jij verantwoordelijk bent, wordt dit bedrag automatisch in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag.

Voor zakelijke aankopen geldt geen herroepingsrecht.

 

GEEN HERROEPINGSRECHT
Deze overeenkomsten kunnen niet worden herroepen:

 

  • De levering van goederen die snel kunnen bederven of verouderen, zoals bijvoorbeeld droogijs.

 

RETOURNERING

Je dient je bestelling zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na je melding van herroeping naar ons terug te sturen. Je bent zelf verantwoordelijk voor de rechtstreekse kosten van de retourzending van het product.

Je draagt het risico voor het product vanaf het moment van levering. Indien de bestelling wordt geretourneerd zonder de originele verpakking, kan dit leiden tot een gedeeltelijke terugbetaling.

Wil je er zeker van zijn dat je het volledige aankoopbedrag terugkrijgt, dan raden wij aan om alles in dezelfde staat en verpakking te retourneren als waarin je het hebt ontvangen.

 

STAAT VAN HET PRODUCT BIJ RETOURNERING

Je kunt een aankoop herroepen, ook als het product is gebruikt. Een product wordt als gebruikt beschouwd wanneer het meer is gebruikt dan wat redelijkerwijs mogelijk zou zijn bij het uitproberen in een fysieke winkel.

Indien het product is gebruikt, wordt er een concrete beoordeling gemaakt van de waarde waarvoor het nog verkocht kan worden aan een andere consument. Eventuele waardevermindering wordt in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag.

Het bedrag dat je terugkrijgt, hangt af van de commerciële waarde van het product. In sommige gevallen betekent dit dat je alleen de verzendkosten terugkrijgt.

PartyVikings accepteert geen pakketten die onder rembours worden verzonden, of die worden verstuurd naar een privéadres of afhaalpunt. Retourneren is ook mogelijk door de levering te weigeren of het pakket persoonlijk bij ons magazijn af te geven, na afspraak.

Je kunt je aankoop ook herroepen door ons duidelijk te informeren en het product persoonlijk af te leveren op het hierboven vermelde adres.

In het volgende punt vind je het adres waar retourzendingen naartoe gestuurd of afgeleverd moeten worden.

 

AFHALEN & PRODUCTRETOURNERING

Zowel afhalen als het retourneren van producten vindt plaats op het onderstaande adres:

 

PartyVikings ApS
Springbjergvej 16
7183 Randbøl
Denmark

 

PRIVACYBELEID & COOKIES

Om een overeenkomst met PartyVikings aan te gaan, moeten de volgende gegevens van jou worden geregistreerd:

Naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres. Deze gegevens worden door PartyVikings geregistreerd en gedeeld om de bestelling naar je te kunnen verzenden. Je IP-adres wordt ook geregistreerd, maar dit wordt doorgaans alleen gebruikt in het geval van een politieonderzoek. In het algemeen geldt dat jouw gegevens nooit beschikbaar worden gesteld aan derden, en ze worden niet verkocht of overgedragen. Je gegevens worden veilig opgeslagen bij PartyVikings en zijn alleen toegankelijk voor vertrouwd personeel. Sommige van onze samenwerkingspartners verwerken ook jouw persoonsgegevens, maar dit gebeurt uitsluitend namens PartyVikings en zij mogen deze gegevens niet voor eigen doeleinden gebruiken. Bij PartyVikings heb je altijd het recht om bezwaar te maken tegen de registratie van jouw gegevens, en je hebt recht op inzage in de informatie die wij over jou hebben opgeslagen. Om deze gegevens op te vragen, kun je eenvoudig contact met ons opnemen via info@partyvikings.nl. Dit is in overeenstemming met de privacywetgeving (AVG). Voor meer informatie over ons privacybeleid en cookies, klik op de link 'Privacybeleid' in de footer van onze website.

 

KLACHTEN

Als je een klacht hebt over je aankoop, neem dan contact op met PartyVikings.nl. Stuur een e-mail naar info@partyvikings.nl of bel ons via (telefoonnummer volgt). Als we samen geen oplossing kunnen vinden voor het probleem, kun je een klacht indienen bij de Europese Commissie voor online geschillenbeslechting via:

www.ec.europa.eu/odr

 

HERROEPINGSFORMULIER

Je kunt het standaard herroepingsformulier van PartyVikings hier downloaden. Dit formulier moet ingevuld en meegestuurd worden met het pakket dat je wilt retourneren.

 

De algemene voorwaarden zijn voor het laatst bijgewerkt op 25-11-2024.